Van Revelstoke naar Radium Hot Springs - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Revelstoke naar Radium Hot Springs - Reisverslag uit Radium Hot Springs, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Revelstoke naar Radium Hot Springs

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

02 September 2015 | Canada, Radium Hot Springs

Zo daar zijn wij weer. En wat schets bij het opstaan onze verbazing het regent nog steeds. Waanzin zeg. Maar goedgemutst zoals altijd gaan wij na het ontbijt op weg naar onze volgende locatie. Ook deze trip welke niet te lang is gaat over de Rogers Pas en wat gebeurt er nu de regen gaat over in natte sneeuw. De bergen zijn besneeuwd maar daar zien wij helaas maar weinig van. Wij vertrokken met 11 graden en daar werd het rond 5 graden. Er reden zelfs sneeuwploegen om de zaak in beweging te houden. Daarna de Pas af op weg naar het Kootenay Park. Wat een mooie weg en natuur met de pines tot aan beneden met groene taken. Verder zien wij nu de temperatuur oplopen tot bijna 20 graden. Radium Hot Springs staat bekend om z'n Hot Springs (pools met radioactief water) en verder heeft het 23 hotels en 500 inwoners. Verder is het hier een komen en gaan van grote vrachtwagens die deze "plaats" met veel geweld doorkruisen. Na een kort rust moment wordt opeens de aandacht getrokken door koppels dikhoorn schapen en even later door deers. Ook zijn wij even naar het Natuurpark geweest wat een prachtige wegen door de bergen heen. zo de eerste dieren gespot en morgen meer
Wij verblijven één nachtje en gaan dan door Waterton Lakes National park.
Dus tot morgen. Ps door het slechte weer worden er maar weinig foto's gemaakt.

• 02 September 2015 - 08:22

Sophie En Thijs:

Hallo opa & oma,
    Bij ons regent het ook haha... Die schapen/geiten zijn grappig. Wij vinden de verhalen leuk, die mamma elke keer voorleest! Veel plezier nog. Kusjes

• 02 September 2015 - 11:54

Annelies :

Leuk om te horen.....jullie route is precies andersom dan die van ons in juni.
    Revelstoke zijn we geweest en in Radium Hot Springs hebben we inderdaad - on route- zo'n heerlijk warm bad genomen. Rond dd 40°C.
    het lijkt net of ik er zelf bij ben.
    goed om te horen, dat het weer jullie vakantkestemming , niet bederft. :-)
    tot het volgende reisverslag.
    Groetjes Annelies