Van Victoria naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Victoria naar Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Victoria naar Vancouver

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

20 September 2015 | Canada, Vancouver

Zo beste lezers van onze blog. Jullie hebben onze trip die startte in Anchourage - Alaska met al het wild wat wij daar hebben mogen zien kunnen lezen. Daarna via Seward de cruiseboot op om in 8 dagen te varen naar Vancouver. Wat een prachtige reis en wat ook daar veel gezien van natuurschoon, de mensen in de dorpen en het fraaie weer na de wel zéér heftige zee de eerste nacht.. Daarna Canada (BC) met eerst de enorme storm die bomen uit de grond rukte de vele regen en sneeuw dagen en de wonderschone natuur-verandering qua bladeren, de warmte in de wijnstreek en toen de Rockies met z'n vele gezichten. De vele watervallen in grootte en in breedte. De Glacier bij Alaska en de Glacier die wij op zij geweest. De boottocht voor beren. De vele trails die wij hebben gelopen. Dan via Wishtler op weg naar Vancouver eiland waar wij mooie dagen hebben gehad en veel hebben mogen zien qua vissen. Ook de vele beren w.o. grizzly's in Alaska en zwarte beren in Canada. Dan de topper met Orca's , walvissen en zeehonden en robben. De Moosse die zich zelden prijs geeft, de Kariboes in Alaska, berggeiten, deers , grouses, soort voorweerlijke eend, bighorns, mountain goat, diverse schitterende vogels w.o. de blauwe gaai, colibries, ptarmigan (canadese kip), de waterotter, muledeer, de elks de vele bonte verzameling van Chipmunks en Squirrels en de bald-eagle.
M.a.w. wij hebben echt alles mogen aanschouwen waarvoor wij deze reis o.a. hebben gemaakt. Vriendelijke mensen goede tot zeer goede onderkomens en qua kilometers ongeveer 6400 gereden incl Alaska.
Neen echt dit was een echte top-reis die ons lang zal blijven heugen. Nu aangekomen in Vancouver voor een nachtje rust en morgen op weg naar Nederland met tussenstop IJsland. Lily en ik willen jullie bedanken voor het lezen en zien van al de foto's en mochten jullie de video die ik heb gemaakt en de vele honderden foto's die Lily heeft geknipt willen zien kom langs. Groetjes en nogmaals dank Lily en Wim

• 21 September 2015 - 10:11

Annelies :

Hallo Wim & Lily

jullie hebben inderdaad een hele , mooie en lange vakantie gehad met vooral: NATUUR.
    geweldig!!! We komen zeker een keer langs ( of jullie bij ons) om ervaringen, foto's en film uit te wisselen.
    Rest ons nog om jullie een goede reis terug te wensen. Het is ook altijd weer fijn om weer thuis te zijn.
    home sweet home :-))
    Tot ziens
    groetjes Annelies en Hans

• 21 September 2015 - 13:32

Simone:

Een hele goede thuiswedstrijd en tot horens in Nederland

• 21 September 2015 - 14:33

Elly En Fons:

Hoi Lil en Wim,
    Ja helaas, aan alles komt een eind, zo ook aan deze reis met z'n mooie herinneringen.
    Wij wensen jullie een goede terugreis en tot gauw!
    Liefs,
    Elly en Fons

• 21 September 2015 - 19:18

Ria En Harry:

Hey Lily en Wim,
    Als je deze opsomming leest wat jullie allemaal hebben meegemaakt en voornamelijk hebben gezien, dan vraag je je af, wat heb je niet gezien. Er is toch niet veel meers, of toch wel? Het is een onvergetelijke reis. Als je over een paar jaar de foto's weer eens terug ziet dan kan je er zeker nog een keer van genieten, want alles heb je mooi beschreven en vastgelegd. Krijgen jullie ook nog wat te zien in Ijsland of is het alleen maar een tussenstop op het vliegveld? Goede reis terug en we zijn benieuwd naar de video's.
    Ria en Harry

• 21 September 2015 - 19:26

José:

Hallo Wim en Lily

zo te horen en te zien weer een drukke dag gehad?

aan alles komt een eind, ook aan deze mooie en lange reis

wij wensen jullie een goede en fijne terugreis

groetjes René en José

• 22 September 2015 - 11:33

Henry En Carla:

Hallo Lily en Wim,

Jullie hebben inderdaad een prachtige reis gemaakt waarvan wij hebben meegenoten. We wensen jullie een goede vlucht naar Nederland en tot ziens.

groeten van Henry en Carla

• 28 September 2015 - 22:49

Jannie Tolman:

Hallo allebei,

Allereerst bedankt dat ik mee heb mogen genieten van jullie fantastische reis.
    Inmiddels zijn jullie weer thuis en misschien al wat uitgerust van de intensieve weken.

Lieve groet,
    Jannie