Van Westbank naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Westbank naar Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Westbank naar Revelstoke

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

31 Augustus 2015 | Canada, Revelstoke

Zo het is weer maandag en de dag begint droog. NA een heerlijk ontbijtje, want op de boot te veel gegeten de auto ingepakt om naar Revelstoke te rijden. Uit de wijnbouw en warmte op naar wederom heel veel regen en kou. Momenteel is het hier rond de 10 graden. Op de aankomst plek vertelde de dame ons dat BC (Britisch Colombia) 3 maanden zon en droogte heeft gehad en dat dit een totale omslag betekende. Een enorme Pool depressie met zeer koude lucht overspoeld de gehele westkust van Alaska tot aan halverwege Amerika. Duurt waarschijnlijk tot en met woensdag. Verder gaven beelden op de TV weer dat de storm enorm veel schade heeft aangericht en dat nog vele duizenden huishoudens in zowel Alaska, Canada (BC) en rond Seattle geen stroom hebben. In de bergen valt enorm veel sneeuw waardoor wegen zijn afgesloten. Hopen dat het snel beter wordt, want wij zitten nu een een wel zeer ruime kamer bij de haard die heerlijk brand. Wat hebben wij gezien. In het begin de mooie vallei en nog wat wijnbouw. Schitterende meren maar met zo'n weer geeft dat geen mooi aanzien. Dus snel gereden naar Revelstoke. Een kleine plaats aan het water. Onze lodge ligt daar een 10 km vandaan in de bossen dicht bij de moose en deer. Kijken of wij deze dieren kunnen spotten, misschien wel met paraplu op. Morgen vertrekken wij naar de volgende locatie. Tot morgen