Dag 13 De reis naar Georgetown (Penang) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 13 De reis naar Georgetown (Penang) - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 13 De reis naar Georgetown (Penang)

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

30 April 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 13 alweer. Het schiet op. Vanmorgen met z'n allen het Nederlands volkslied gezongen en oranje tompoezen gegeten. Jammer, maar dit kennen zij hier niet. Goed de reis begon zo als wij al de gehele tijd deden om 9.00 uur. Na een heerlijk ontbijt de auto in. Het wordt de laatste rit met onze prima gids. Onderweg naar Penang weer veel gezien. Als eerste werd gestopt bij een marmerfabriek. Prachtig om te zien hoe krachtie machines de enorme brokken steen tot prachtig uitziende platen maken. Na deze fabriek zijn wij door de bergen naar Ipoh gereden. Een mooie stad die groter qua opervlakte is dan Kuala Lumpur. Vandaag en natuurlijk ook morgen zijn het feestdagen in o.a. Maleisië. Zeker 1 mei wordt hier groots gevierd. Wegen zijn overvol met dagtoeristen. Wat een puinhoop. Allerlei vrachtwagens gekanteld langs de weg gezien. Neen deze dag was géén pretje, maar goed. Ipoh, een stad waar de sultan van Perak (provincie van Maleisië) woont. Hij met zijn vrouw kunnen het in zo'n paleis wel volhouden. Toen even het oude paleis gezien. Wat een verschil. Dit oude paleis is gebouwd door de Engelsen, net als vele andere gebouwen in dit deel van Ipoh. Daarna zijn wij naar het Kelly Castle gereden. Zéér mooi. Er zijn nog steeds "geructen" dat de Engelse stichter van dit Kasteel nog leeft en zich 's-nachts met muziek en kaarslicht vertoond. Spookie hoor. Dus snel weg om daarna weer een prachtige moskee te zien. Zo als zo vele in dit land was deze even mooi als de anderen. Dan de lunch gebruikt in een typisch Chinees eetcafé waar ik op de toilet een reuzachtige kakkerlak zag lopen. Maar ja je went aan alles als je zo'n trip maakt. Bij ons zou de zaak worden gesloten, maar hier wordt het toegejuicht. Goed wij werden het zat, na een tocht van meer dan 7 uur besloten wij naar hotel te gaan. Over één van de grootste bruggen(13km) kwamen wij aan in Georgetown. Ons hotel Traders ligt vlak bij de baai en de ferry die ons na 4 dagen bij onze laatste stop brengt. Maar eerst Penang bekijken. Neen niet morgen want dan nemen wij een dagje verlof. Lekker aan de beach liggen en wat zonnebrand opdoen. Leuk jullie reacties ter lezen en Fred ik zal mijn best doen om het af te maken hihihi. Groetjes aan allen en tot morgen, want wij hebben nu weer internet.