Dag 12 Rondreis door de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 12 Rondreis door de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 12 Rondreis door de Cameron Highlands

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

30 April 2011 | Maleisië, Cameron Highlands

Dag 12.
Zo onze dag in Cameron Highlands brengt ons naar de beroemde theeplantages, een bijenfarm, een aardbeienfarm, een insectentuin en tot slot bij een Pasar Malam.
Om 9.00 uur worden wij weer door onze zéér behulpzame gids opgehaald. Hij slaapt in kamers bij locals, waarvoor hij 40 Ringgits betaald. Omgerekend komt dat neer op € 10,00. Wij gaan nog iets hoger de bergen in. De wegen worden slechter en smaller, maar hij heeft daar geen problemen mee. Zelfs als een bus ons moet passeren en wij in de afgrond kijken. Voor wij aankomen eerst wat foto’s maken van de medewerkers van de plantage. Wat een rustgevend geheel, iets waarvan wij zeggen om dit na onze pensionering op te zoeken. Zo vreedzaam en zorgeloos, gewoon perfect. Geen stress en noem maar op. Na dit te hebben aanschouwd door de fabriek. Jammer voor ons viel de gehele stroom in dit gebied uit. Maar goed, de uitleg leerde ons hoe na het plukken van de bladeren deze werden gemalen -gedroogd en vervolgens werden verpakt. Na het hebben gedronken van de thee en het mee hebben genomen van diverse soorten thee op weg naar de volgende stop. Een bijenfarm, waar deze drukke beestjes in de weer waren om honing te produceren. Dan door naar een aardbeienkwekerij. Ja het gaat er net zo aan toe als bij ons in Nederland. Dan volgt een wel héél bijzondere stop. Een insectentuin. Wat een belevenis. Slangen, vlinders, grote torren, wandelende takken en noem maar op. Ja zelfs schorpioenen. Al deze insecten heb ik op mijn hand of borst gehad. Soms wat eng maar ja zo’n kans krijg je niet altijd. Al weer begonnen onze magen te rammelen. Na Thai’s te hebben gegeten, was niet echt lekker te noemen op weg naar de laatste stop. De pasar-malam. Leuk om het mee te maken. Ziet er denk ik net zo uit als in Nederland, met vele eet- en kledingkraampjes. Zo dit was al weer dag 12. Morgen weer vroeg op om op pad te gaan naar Penang (Georgetown). Opnieuw een tocht van 8 uur. Dus tot morgen. Groetjes uit een koele omgeving (24 graden).

• 30 April 2011 - 18:13

René:

Wat een trip hebben jullie gepland ! Ziet er prachtig uit allemaal, ik bedoel het landschap dan die beesten zijn leuk maar dan achter glas ;-) Overigens kijk je een beetje vreemd en sip met die schorpioen.... kan ik begrijpen. Wat het eten betreft ik heb gehoord dat wat op je wordt gezet je te eten krijgt....

Nog een tip controleer goed je bagage op ongedierte !

PS wat een grote camera trouwens !