Whalelwatching Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Whalelwatching Tofino - Reisverslag uit Tofino, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Whalelwatching Tofino

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

16 September 2015 | Canada, Tofino

Daar gaan wij dan na het ontbijt klaarmaken voor Whalewatching. Gelukkig hadden wij de bijna dichte boot want de golven waar bijna 1,5 mtr hoog. Enkele werden dus ziek van al dat gehobbel. na ongeveer een half uurtje varen de eerste zee-otter. Wat een grappig beest is dat die op z'n rug zee sterren eet. Daarna het robbeneiland waar deze wat logge dieren liggen uit te buiken. Dan de golven die al maar hoger werden op naar het terrein van de walvissen. Je merkt dat de diverse boten elkaar op de hoogte houden want na een kort berichtje stevenden wij af naar de kust en ja hoor een walvis. Het spuiten en licht bovenkomen was een giga mooi gezicht. Ja je moet geluk hebben om zo'n dier te spotten. De gehele walvis zien komt zelden voor want dat kost het dier enorm veel kracht. Maar goed één gezien. Daarna terug wat betekende een wat rustiger varen. Aangekomen eerst de was gedaan want ja na 5 weken was dat wel nodig hahaha. Daarna wat geshopt en een heerlijk ijsje gegeten. Nu na het diner wat schrijven en dan is het weer bedtijd. Jullie gaan weer aan het werk of ????? Groetjes en morgen ja dat zien we wel. Ligt ook een beetje aan het weer.

• 17 September 2015 - 13:30

Annelies :

Ja....leuk....whalewatching
    wij hebben het in Victoria gedaan.
    Wij hadden een grote rubberboot met een kajuit erop., voor hooguit 18 pers. En hard dat het af en toe ging.
    we zaten er met z'n zessen op. Dus we konden zowel naar binnen als naar buiten lopen. Ze gingen een behoorlijk eind uit de kust. We hebben bultruggen gezien. Spectaculair. :-) de gehele boottocht duurde bijn 4 uur.
    en ik heb ' s nachts toch goed kunnen slapen, na al die zeelucht.

groetjes Annelies

• 18 September 2015 - 21:55

Huug:

Jullie hebben tenminste een walvis gespot. Wij destijds niet (ook in Tofino) Wel hadden we garantie bij no show van de walvis dan mochten we de volgende dag ons weer melden, Helaas hadden wij toen gepland om te vertrekken.