Trails lopen in o.a. Ucluelet en Long beach - Reisverslag uit Tofino, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Trails lopen in o.a. Ucluelet en Long beach - Reisverslag uit Tofino, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Trails lopen in o.a. Ucluelet en Long beach

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

17 September 2015 | Canada, Tofino

Even een dagje rustig aan doen. Wat later het bed uit en daarna ontbijten. Na lenzen in doen op weg naar de eerste trail in Ucluelet een plaatsje aan het eind van een fjord. Een mooie wandeling door het regenwoud met zéér fraaie zee-uitzichten. Dan de vuurtoren uit 1909 en langzaam terug naar de auto. Dan terugrijden naar Long Beach. Dit is het surfterrein en wat een golfen. Ook dit terrein in zee is voor Whales. De walvissen eten hier vanaf de bodem allerlei voedsel. Gisteren met de boottocht hier de walvis gezien. Na de strandwandeling op naar de derde trail. Dit was de Schooner trail. Dit pad van 1,2 km liep over houten paden en trappen. Een behoorlijke wandeling al was het maar 1,2 km. Maar het afdalen en stijgen was redelijk zwaar. Maar goed daar aangekomen een prachtig strand en eilandjes. Helaas was het te laat om naar de Cove te gaan. Het werd vloed en dan terugkomen was over rotsen e.d. Dus dan maar geen grot. Dit was het voor vandaag. Nog wat inkopen en morgen weer op pad voor een lange vermoeiende rit naar Victoria. Deze stop wordt dan de laatste op Vanvouver eiland. Tot morgen

• 18 September 2015 - 10:13

Annelies :

Leuke trail gelopen met aan het eind de vuurtoren. Zou zo maar kunnen zijn dat het dezelfde trail was die wij toen ook gelopen hebben . Dat was de wildtrail.
    We stonden op de camping in Ucluelet. Viel ons toen ook een beetje tegen niet qua afstand, maar inderdaad behoorlijk steil af en toe. Maar wel mooi.
    en dan morgen : de kers op de taart:VICTORIA.
    Nog een paar leuke dagen gewenst (zal best lukken in Victoria)
    Tip: ga daar lekker chinees eten.
    Wij hebben dat gedaan en het was lekkkkeeerrrrrr.