van Juneau naar Skagway - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu van Juneau naar Skagway - Reisverslag uit Skagway, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu

van Juneau naar Skagway

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

24 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Skagway

Van Juneau naar Skagway.
Skagway is een plaatsje van 800 inwoners en telt in de vier zomermaanden een extra 12000 toeristen per dag komend van zo’n 6 cruiseboten. Nu lagen er 4 cruiseschepen. Skagway was voorheen een echte Gold Rush city. In een museum een film daarover mogen zien. In die tijd dat mannen een bizarre tocht naar White Snow moutain moesten doorstaan enkel om goud te delven. Vervolgens naar de cemetary gelopen en onderweg aangehouden door een wel zeer vriendelijke dame die ons een lift heeft gegeven. Dat was prachtig echt zo nice zelf wilde zij wachten om ons weer terug te brengen. Neen zeiden wij en liepen over het Goud delvers kerkhof heen. Tjonge wat een jonge mannen lagen daar. Iets verderop hoorden wij een waterval en daar heen gelopen. Was ruw maar wel aardig om te zien. Onderweg hoorden wij Nederlands praten en toen even op z’n Hollands gesproken en ja deze mensen hadden een auto gehuurd en jullie raden het al, wij werden netjes teruggebracht. Het stadje leeft echt van de toeristen en was echt een oude cowboy stad met leuke winkeltjes in oude stijl gelaten.

• 29 Augustus 2015 - 07:01

Jack En Tanja:

Hoi Wim en Lilly,

Erg weinig tijd om alles te lezen, maar wel leuk om iets van jullie reis te kunnen zien.
    Veel plezier nog, geniet ervan. Groetjes uit Limburg