van Seward naar Hubbard Glacier - Reisverslag uit Seward Junction, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu van Seward naar Hubbard Glacier - Reisverslag uit Seward Junction, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu

van Seward naar Hubbard Glacier

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

22 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Seward Junction

Van Seward naar de Hubbard Glacier
Wat een enorme nacht was dat. Hebben door het weer bijna geen oog dicht gedaan. Het leek de Titanic wel. Iedereen had het er over en de bedienden maar lachen. Did,t you sleep well hahaha?
Het leek wel een rollercoaster zo ging de zee en de boot te keer. Golven van meters hoog en hup naar boven en hup naar beneden. De golven bereikte bijna onze cabin en dat is hoog. De captain vertelde ons later dat wij in de resten van een hurrecain hadden gezeten (Windkracht 10 en soms 11)
Maar goed na ontbijt en wat rustig aan te hebben gedaan werd de Hubbard Glacier bereikt en daar werd ons medegedeeld dat sommige cruiseboten deze barre tocht niet hebben kunnen maken. De captain gaf direct aan dat de zee aldaar stukken rustiger zou zijn en dat klopte, maar gaf ook aan dat de komende tocht naar Juneau opnieuw ruw gaat worden. Afwachten dus. Aan de Glacier aangekomen een en al pracht en praal. Eerst al het ijs waar wij door heen moesten varen en dan een gletsjer zo mooi. De brokstukken vielen er zo nu en dan van af. Zijn daar ongeveer 30 min. Rondjes wezen draaien om iedereen de kans te geven om dit spektakel te laten zien. Enkele tientsallen jaren geleden was deze gletsjer stukken groter. Wat doen wij met z’n allen de natuur aan!!!.