Van Westport naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Westport naar Picton - Reisverslag uit Picton, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Westport naar Picton

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

05 December 2011 | Nieuw Zeeland, Picton

Zo dit wordt de laatste trip op het Zuidereiland. De reis die ongeveer 330 km lang is voert ons eerst door bergachtig gebied met een enorm grote rivier(Buller genaamd) naast ons. Ook deze rivier werd vroeger jaren 1800 gebruikt voor het GOUD. De huizen langs deze route geven dan ook een beeld van dat tijdperk. Verder is het erg kronkelachtig dus voorzichtig aan. Na een 100 m komen wij pas het eerste dorp tegen waar koffie wordt gedronken. En let op het weer is benauwd dus SandFly's. Dezenare beestjes zie je haast niet maar steken enorm. Het schijnt daqt alleen de vrouwtjes dit doen, maar zie het verschil maar een tussen de een en de ander. Goed koffie op dan maar weer verder. Wij verlaten de bergen en komen terecht in de wijnstreek. Nauw daar zijn wij niet vies van en ik moet toegeven deze wijn hier is erg goed vooral de Pinot Noir. Het belangrijkste wijngebied is de Marlborough. Dit is gelegen tussen Nelson en Picton in. Goed na 5 uurtjes rijden komen wij aan bij Picton. Eeerst maar even naar de ferry om voor morgen de overtocht te boeken. Dat wordt vroeg opstaan want wij moeten al om 07.00u inchecke. Maar dan heb je nog wat aan je dag. De tocht duurt 3 1/2 uur. Dus groetjes uit Picton het Noordeloijkste plaatsje voordat wij morgen in Wellington aankomen.