Van Greymount naar Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Greymount naar Westport - Reisverslag uit Westport, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Greymount naar Westport

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

04 December 2011 | Nieuw Zeeland, Westport

Voor ik start met het beschrijven van deze dag, eerst even wat rechtzetten met de kaartjes die jullie zien. Ik heb nu de juiste kaartjes geplaatst ( ja vanaf het begin). Na een fikse dag gisteren nu op weg naar onze nieuwe bestemming. Wij dachten Westport maar het was 35 km ten noorden daarvan. Een dorp met 10 inwoners en één café/restaurant. Op weg daarna toe eerst even wat stops natuurlijk. De eerste was Punakaiki. Het zijn ook namen die je hier tegen komt (grappig) en dan vooral de uitspraak. Maar goed. Punakaipi staat bekent om z'n Pancake Rocks. Schitterende rotsformaties waarover je heen kan lopen. Daarna wilde Lily het graf van bekenden bezoeken. Géén ëén gevonden. Het heet de Nine mile Cemetery. Goed vervolgens up en down door de bergen naar Westport. Maar eerst even langs een broedplaats voor seals (robben). Dat was een belevenis, vooral om dat in deze tijd van het jaar (lente) hier de jongen worden geboren. Prachtig die jonge beesten te zien. En daarna op weg naar onze B&B. In de middle of no where. Deze weg leidt dus naar het uiterste puntje van het zuidereiland. Veel wandelaars kunnen vanaf hier in 5 dagen lopen naar Nelson. De andere kant van het zuidereiland (veel plezier). Het weer is ondertussen weer regenachtig. Dit stuk (West Coast) staat bekend om z'n vele regen. Het kan hier zo maar liters per dag regenen. Nauw beste lezers even wat antwoorden:
De kosten om hier te overnachten bedragen ongeveer 135 NZD. Het eten hier is stukken goedkoper dan in Nederland. De benzine kost 2,10 NZD (1,35). Verder kun je in deze tijd van het jaar eenvoudig onderkomens vinden. Maar je ziet hier ook enorm veel Campers. De bezoekers in dit land zijn héél divers. Zeg maar uit de gehele wereld. Af en toe komen wij een Nederlands (jong voornamelijk) stel tegen. De temperaturen schommelen enorm. Dan weer 10 en dan weer 20 of meer. Elke passage van een berg is weer anders, maar de wegen zijn overal breed. Links rijden en rechts zitten is tot nu toe geen enkel probleem. Zo dat was het weer voor vandaag. Morgen hebben wij een lange rit voor de boeg tot Picton, om vervolgens de dag daarna het Noordereiland te ontmoeten. Groetjes vanuit een zéér regenachtig dorpje ergens in New Zealand. En tot slot. Weet één van jullie de naam van de volgel op de foto? Morgen komt het antwoord hierp (Peter jij moet het weten!!!)

• 06 December 2011 - 13:43

Peter:

Ja Wim, de vogel op de foto is volgens mij de Weka, een bruine vleugelloze loopvogel. Zie je her en der in de bossages. De door jou gemelde kosten van de B&B van 135 Kiwidollar herken ik wel. Ben benieuwd wat je van je van het aanzien ervan te melden hebt. Jammer van het weer, maar jullie vermaken je blijkbaar goed. Ook voor het Noordereiland veel plezier tiegekend,
    Met groet.