Van Owaka naar Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Owaka naar Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Owaka naar Invercargill

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

26 November 2011 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Na opnieuw lekker te hebben geslapen (door wind en regen heen)en na het nuttigen van een heerlijk ontbijt opweg naar de laatste plaats die op het zuidelijk eiland te vinden in Bluff. De reis gaat door de Catlins een prachtig gebied met vele bossen aan de ene kant en de zee aan de andere. Onze eerste stop is bij de Purakaunui Falls. Een voor New Zealandse begrippen mooie en grote waterval. Het was inderdaad mooi te noemen. Na deze wandeling verder - de storm was nog steeds aanwezig - opweg naar Waypapa point. Wat een natuurlijk geweld brengt deze storm te weeg. Maar onze doorzetting werd beloond. Twee enorme zeeleeuwen in de zee. Door de enorme branding werd één van hen continue het strand op geworpen. Na dit schouwspel opweg naar Bluff. Een cave die wij nog wilden bezoeken was door het slechte weer gesloten. In Bluff aangekomen moet je natuurlijk naar het verste punt van het land. Daar aangekomen zie je hoe ver bepaalde steden liggen. En van daar uit is het nog 1000km naar Antartica toe. Zo eerst een lekkere pot thee om daarna Invercargill te bezoeken. Nauw deze stad is dood. De reden is dat de universiteit dicht is en dit de stad tot spookstad maakt. Goed aangekomen in onze B&B wedwerom een farm gaan wij nu zo slapen om morgen verder te reizen naar Te Anau. Dit betekent opweg naar de Westkust.

• 26 November 2011 - 06:44

Mark:

Genoeg te zien uit de verhalen te halen. Geniet er nog even lekker van.

Liefs
    Rianne, Mark en Valentijn