Dag 15 Op onderzoek in Penang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 15 Op onderzoek in Penang - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 15 Op onderzoek in Penang

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

03 Mei 2011 | Nederland, Amsterdam

Dag 15 is een tocht te voet geworden door Penang heen. Eigenlijk moet je zeggen door Georgetown heen. Na het ontbijt vertrekken wij viertjes met kaart en boek in de hand op weg naar Chinatown, Klein India en het "oude Engeland". De start begon goed. Na 5 minuutjes lopen kwamen wij op een markt waar Chinatown begon. Op een marktje werden verse levende kippen geslacht, gewassen, na te zijn ontdaan van veren en ingewanden. Lekker na zo'n heerlijk ontbijtje. Maar ja het hoort erbij in zo'n land. Daarna diverse marktjes, kleine straatjes en tempels ingeweest te zijn een kopje koffie drinken. TonKatAli-Ginseng. Koffie die overal goed voor schijnt te zijn. Daarna Klein India in. Wat een contrasten met Chinatown. Zéér harde muziek en overal herrie. Opeens kwamen wij voor een wel heel bijzondere winkel met allerlei hout gemaakte waren. Dus wij naar binnen en wat hebben wij gekocht een hele grote olifant. Prachtig. Deze wordt voor ons verscheept en dat kan een kleine vier maanden duren voordat hij Nederland bereikt. Afwachten maar. Na de lunch in het oude gedeelte van Georgetown hebben wij enkele in en door Engelse gebouwde gebouwen bezocht w.o. een geheel gerestaureerde kerk. Daar het alleen maar warmer werd hebben wij na het drinken van een pilsje bij een herberg, leuk voor jongere bagpackers (kosten voor overnachting € 8,00) op zoek naar vervoer. Dit was wat (zie straks de foto maar). IIn het hotel aangekomen het zwmbad opgezocht. Na wat kleins te hebben gegeten naar de kamer om de boel in te pakken, want morgen vroeg op 6.00ur om met een ferry naar ons laatste reisdoel te varen. Een tocht van bijna 3 uur. Groetjes Lily en Wim vanuit een héél vochtig Penang

• 03 Mei 2011 - 18:47

Ria En Harry:

Hej LiWi,
    Eindelijk de tijd genomen om jullie mooie verhalen te lezen. En niet alleen lezen, maar ook de kaart (GoogleMaps) erbij om te zien waar jullie nu werkelijk zitten en zaten. Leuke verhalen en heel wat te zien. Jullie komen volgens mij oren en ogen te kort. En al die verhalen die jullie later nog kunnen vertellen. Het is een heel andere wereld. Van de cultuur, natuur en religies hebben jullie ook al heel wat gezien. Het klooster kan je in ieder geval in, volgens jullie roze gewaden (zie tempel in KLL). Je praat wel altijd over eten, maar wat eten jullie zoal? Veel rijst? En het is ook nog niet gelukt een kopje thee te drinken bij één of andere koning of sultan of zoiets. Geniet nog van jullie reis. Groeten en ook aan SimFe.