Dag 9 Een dagje naar Malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 9 Een dagje naar Malakka - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 9 Een dagje naar Malakka

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

26 April 2011 | Maleisië, Malakka

Aweer dag 9 van onze reis door Maleisië.Vanmorgen rond 9.00 uur met onze lokale gids vertrokken naar Malakka.Trouwens ik heb nog geen reacties op mijn vraag gezien. Maar hier het antwoord. Het waren de Portugezen, daarna de Nederlanders en deze werden verdreven door de Engelsen. Dit laatste gebeurde niet door oorlog te voeren, maar door overgave aan de Engelsen. In ruil voor de overgave kregen de Nederlanders Indonesië en de Engelsen Maleisië. Jullie zien onze geschiedenis wordt opgehaald. De tocht naar Malakka duurde 2.30 min. en bracht ons naar vele bezienswaardigheden. Daar Malakka door Nederlanders werd geregeerd zijn er nog tal van overblijfselen te zien. De foto's die ik morgen zal plaatsen, want het is nu bedtijd voor ons (6 uur tijdverschil), laten jullie zien wat er is overgebleven. Het is een schitterende stad met vele tempels en andere bezienswaardigheden. Het eten is prima en de bevolking enorm aardig. Kennis gemaakt met vele ander wereldbewoners (leuk hoor). Morgen wordt een rustdag. Wat langer uitslapen om daarna wat te zwemmen in het hotelbad. 's-middags naar het tropische park, welk midden in Kuala Lumpur is gelegen. Dus tot morgen. Groetjes vanuit een zéér benauwd Maleisië. O,ja Den Haag red het wel.