Reisdag van Jasper naar Wells Gray Nat.Park - Reisverslag uit Barrière, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Reisdag van Jasper naar Wells Gray Nat.Park - Reisverslag uit Barrière, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Reisdag van Jasper naar Wells Gray Nat.Park

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

11 September 2015 | Canada, Barrière

Doordat wij verstoken zijn van TV, Radio en Internet dus even geen live verslag.
Een tocht van iets meer dan 300km met een stop voor de River Safari. De tocht verliep wel zo giga mooi. Het weer is 100 graden omgedraaid en met een strak blauwe lucht vertrokken wij eerst richting Mount Robson. Een berg van 3954 mtr. hoog en door het zeer fraaie weer in volle glorie te zien. Dit schijnt maar zelden voor te komen en ons zat het nu mee. Na foto’s en te hebben gefilmd door gereden naar de River Safari. Een snelle vleugelboot over het meer aldaar om wild te spotten. Eerst wat mooie volgels en dan ja echt een zwarte beren moeder met drie kleine beertjes, waarvan er een wat bruin was. Tjonge jonge wat een prachtig gezicht zo’n viertal te zien struinen langs het water. De reden van de wat bruine beer is het gevolg dat moeder beer paart met meerdere mannen beren. Tja dieren !!!!! Na dit bijzondere schouwspel (o ja een moeder beer kan hooguit drie beren werpen) even vernomen hoe dat nu straks bij het invallen van de winter gaat. Moeder beer graaft straks ergens een gat in de grond stopt daar de drie beertjes en zichzelf in en laat verder de sneeuw het werk doen. Voordat dit gaat gebeuren eten ze alles wat vegetarisch is om zo de winter door te komen. Zwarte beren eten zelden andere dieren of het moeten wat mieren e.d. zijn. Goed na dit spektakel even wat wijn ingeslagen en door gereden naar onze lodge cabin. Dit onderkomen ligt ruim 40 km van het plaatsje af midden in Wells Gray Park. Uit ons raam en terras zien wij paarden lopen een leuk gezicht. Morgen gaan wij nog verder het park in om de diverse watervallen en de zalm trek te aanschouwen.

• 14 September 2015 - 10:58

Simone:

Blij voor jullie dat jullie nu eindelijk plaatjes kunnen maken met een strak blauwe lucht. Het ziet er zoveel mooier uit. En dan nog beren tegen komen. Een goede dag is dit geweest

• 14 September 2015 - 11:12

Annelies :

Fijn dat het weer nu goed is.
    toevallig zijn we gisteren begonnen met onze Canada -foto's te selecteren en er een fotoboek van te laten maken. Dus alles licht weer vers in ons geheugen. :-)
    dus ook Wells Gray National Park. Het grappige is dat als jullie het over jullie lodge hebben in WGNP, wij weten welke het dan moet zijn. Wij hebben in het NP zelf gekampeerd, we moesten vanaf de lodges nog 40 km. Verder het NP in, over een gravelroad. En dat was geen pretje.....gerammel van de inventaris, omdat er overal grote en soms behoorlijk diepe gaten in de weg zaten.
    River safari hebben we niet gedaan en zo te horen hebben we daar wel wat gemist.
    Lily weer helemaal opgeknapt?

groetjes Annelies

• 14 September 2015 - 11:25

René:

Prachtige plaatjes, ziet er fantastisch uit zeg !! maarrr ik tel slechts 3 beren ;-)

• 14 September 2015 - 15:21

Huug Van Der Zwan:

Mooie ervaringen Lily en Wim. Echt helemaal top!. In Clearwater had je nog een bezoek kunnen brengen aan van der Zwan. Hij is Boswachter dus een staatsbaan. Wij hebben destijds in Clearwater overnacht.

• 14 September 2015 - 15:23

Huug:

Bij foto 1 een mooie weerschijn van de berg in het water!

• 15 September 2015 - 20:40

Henry En Carla:

Wat een mooie reis maken jullie. Wij herkennen ook veel. Jullie hebben al veel beren gezien, dat is echt bijzonder. Genieten jullie nog maar goed van deze reis en we hopen dat het weer mooi blijft. Groetjes Henry en Carla