Vancouver stad - Reisverslag uit Vancouver, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Vancouver stad - Reisverslag uit Vancouver, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Vancouver stad

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

29 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Zo vandaag een dagje zeg maar gerust een dag Vancouver stad. Eerst de gehele tour met de Hop On Hop Off gemaakt en een indruk gekregen van Stanley Park en de rest van de interessante dingen van deze stad. Je kunt gerust stellen dat je Vancouver in tweeën kunt splitsen. Chinatown / Gastown en de stadiums van IJshockey / Rugby en het gedeelte Stanleypark en daarom heen. Vanmorgen eerst regen daarna droog en toen een Windhoos. Zo erg dat Stanleypark voor auto's en bussen werd afgesloten. Wij hebben nog wat kunnen wandelen nadat de Windhoos over was. Bomen ontwortelt (foto's komen) looppaden en wegen bezaaid met taken e.d. Wat een wind en ook voor de mensen hier iets wat zelden tot nooit is voorgekomen. Op het nieuws hier werd melding gemaakt van een echte windhoos met 1 slachtoffer en 400 woningen vernield en veel andere schade. Neen wij hebben echt nu al van alles mogen meemaken. Maar goed Stanleypark is geweldig mooi. Die dikke bomen en natuur is zo'n park. (Annelies fietsen konden wij niet) Verder de stranden, de Steamclock, de Library wat een gebouw en wat een boeken en ja te veel om op te noemen. Het is ons nu 19.00uur en zijn het zat. De vele buien maakt het voor het gevoel, dit ondanks de temperatuur, erg vermoeiend. Morgen een reisdag naar Kelowna (ongeveer 5.5uur rijden). Wij gaan vroeg naar bed om morgen weer bijtijds weg te rijden.

• 30 Augustus 2015 - 09:41

Hans:

Leuk om te lezen dat jullie genieten. De windhoos is minder, maar toch ook wel weer apart om mee te maken.
    Kunnen jullie mijn mail adres toevoegen, dan hoef ik niet telkens het tablet van Annelies te kapen....☺
    Veel plezier nog op de rest van de reis!

• 30 Augustus 2015 - 10:01

Annelies :

Ja, wij vonden Vancouver ook mooi.
    (behalve al die zwervers/ bedelaars)Herkenbaar wat jullie schrijven. Chinatown erg groot.
    Granville nog bezocht ? Eiland bij Vancouver. Volgens mij komt daar die hop on hop off bus ook.
    en de totempalen in Stanley Park?

nu Kelowna. Ook een grote stad. Veel winery's, fruit (zuiden van Kelowna)
    wij zijn niet in Kelowna downtown geweest, niet te doen met een grote camper.
    wel 3 nachten aan het meer/strand gestaan op een leuke camping.
    Nog heel veel vakantieplezier en ben benieuwd naar jullie volgende verslag .

• 30 Augustus 2015 - 11:08

Gert:

Als we jullie verslagen van de laatste week bij elkaar optellen dan maakten jullie wel de nodige extremiteiten mee: maar saai is anders! Ondanks alles maar blijven genieten van het vervolg van de reis met nu de beide benen op de grond; dit is jullie wel toevertrouwd.

Op naar het volgende verslag.
    Groeten ook van Joke.

• 30 Augustus 2015 - 11:50

Simone:

De reis is wel weer een hele belevenis. Sommige ervaringen een beetje extreem. In ieder geval iets om nooit te vergeten. We hopen dat de rest van de vakantie is rustig, zonnig vaarwater plaatsvindt. Veel plezier.Groetjes van Fer en Simone