Bezoek aan Denali NP - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu Bezoek aan Denali NP - Reisverslag uit Denali, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Denali NP

Door: Wim van de Scheur

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

19 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Denali

Zo vandaag na een nachtrust tot 6.00 uur met de bus naar het National Park van Denali. Met regen vertrokken en na een tour van 4 uur komend in de sneeuw. Dit schijnt in augustus wel vaker te gebeuren.
Maar ja dik ingepakt ging het erom om wild te zien en dat zagen wij. Maar liefst 7 beren (grizzly) waarvan twee jongen. Echt machtig zie foto's. Helaas konden wij door het slechte weer de Mnt. McKinly (6200 mtr) niet zien. Maar deze hebben wij vanuit het vliegtuig mogen aanschouwen (foto). Ander wild wat wij hebben gezien waren Caripou's, PT armigan of de Alaska kip en wat prachtige vogels. Ondanks het slechte weer was dit echt een hele mooie tour die 8 uur in beslag nam. Daarna de huskey's aan het werk gezien met een slede. Goed de dag zit er weer op. Morgen wordt eindelijk een rust dag. Dank voor jullie berichtjes leuk te lezen.

• 19 Augustus 2015 - 08:38

Simone:

Jammer dat het weer niet denderend is. Gelukkig zie je wel veel dieren. Geniet van jullie rustdag.

• 19 Augustus 2015 - 09:05

Suus:

Leuke foto's, jammer van het weer, maar goed jullie hebben wel veel gezien, daar doe je het voor.

• 19 Augustus 2015 - 11:08

René Van Loenen:

Hoi luitjes, ja jammer van het weer. Eindelijk een rustige dag ?? je begint net, gezonde lucht en midden in de natuur snuif die energie lekker op. Nee hoor, zijn intensieve dagen die jullie gemaakt hebben en de indrukken die je op doet. 7 Grizzly beren terwijl je gewent bent aan 1 ;-)

Nu het weer nog even beter zou lekker zijn !! Ben benieuwd naar het volgende verslag en de foto's.

Gr. René

• 19 Augustus 2015 - 19:21

Ria En Harry:

Zo te lezen Wim waren de laatste dagen al zwaar voor je omdat je nu al spreekt over EINDELIJK een rustdag. Je hebt je natuurlijk druk gemaakt om de beren die wel een lekkere wim lusten of waarmee je een robbertje zou gaan vechten. Gelukkig niet gedaan, anders hadden wij je verhaal helaas niet kunnen lezen. Wel er komen nog vele mooie dagen, wij blijven jullie volgen. Genietze.

• 19 Augustus 2015 - 20:03

Huug:

Jullie hebben tenminste de griezels gezien. Het is ons niet gelukt toen wij in Canada waren. Dat was eigenlijk onbegrijpelijk.
    Een leuke dag toegewenst!
    groet Mia & Huug

• 19 Augustus 2015 - 20:35

Annelies & Hans:

Na 1 dag al beren gezien. Wij hebben er wat langer over gedaan, voordat we een beer zagen in Canada.
    in totaal hebben we er 5 gezien , 4 zwarte en 1 grizzlybeer.
    Reizen is vermoeiend ( al is het vakantie ), dus een rustdag is heerlijk en zeker nodig.
    ben erg benieuwd naar jullie volgende avonturen.

nog bedankt voor jullie fel.krt. voor ons 40-j.huwelijksjubileum en Hans' verjaardag