Van Tofino naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Tofino naar Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Tofino naar Victoria

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

18 September 2015 | Canada, Victoria

Zo beste lezers. Aan het bijna ten einde zijn van onze fantastische reis Alaska, Cruise en het Vaste land van Canada met de provincies Britisch Colombia en Alberta en dan nu Vancouver Eiland eindigen wij daar onze trip in Victoria. Dit is de hoofdstad van Britisch Colombia. Een drukke maar gezellige stad van ongeveer 50.000 inwoners. De reis startte met een giga regen wat aan deze kant van het eiland normaal schijnt te zijn. O vandaar natuurlijk Regenwoud!! Goed op weg eerst een bezoek gebracht aan Ladysmith. Dit plaatsje is weder opgebouwd en dat is zéér goed gelukt. Leuk om de oude gebouwen en winkels te zien uit de begin jaren '90, die er nu als nieuw in stijl van de indianen uitzien. Daarna Chemainus waar wij de zeer mooie muurschilderingen op panden konden bewonderen. Echt een plaatje. De volgende stop was Duncan het dorp / stad bekend om de totempalen. De hele stad staat er vol mee. Leuk gezicht en knap werk. Dan de Whippeltree Junction. Een gehucht enkel voor toeristen met gekleurde huisjes en winkels grappig en mooi. Dan de laatste stop Cowichan Bay. Een dorp veelal gebouwd op palen en fraaie kleine huisjes. Na deze tocht die al met al bijna 8 uur duurde even uitrusten en na het eten een klein rondje door wat straten gelopen. Morgen weer vroeg op want ja Victoria heeft mooie gebouwen en 's middags gaan wij hopelijk Orca's zien. Morgen plaats ik alle foto's van gisteren, vandaag en morgen. Groetjes en fijn weekend.

• 19 September 2015 - 08:58

José Sturkenboom:

Hoi Wim en Lily

jullie hebben nog een spannende dag voor de boeg ? zeker de orka's te mogen zien!!

wensen jullie ook nog fijne dagen en een fijn weekend

groetjes

René en José

• 19 September 2015 - 09:07

Simone:

Het gaat toch nog snel he, de weken vliegen voorbij. Geniet nog van de laatste dagen. Ben benieuwd naar de foto's morgen.