Dagje Welss Gray Nat.Park - Reisverslag uit Barrière, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Dagje Welss Gray Nat.Park - Reisverslag uit Barrière, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dagje Welss Gray Nat.Park

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

12 September 2015 | Canada, Barrière

Na een nachtje op een wel zeer afgelegen plek in het bos was het me toch donker en als je dan wat hoort dan schrik je enorm. Maar ja de paarden waren rustig en als deze zo zijn dan kan de mens ook weer gaan slapen. Goed na ontbijt op weg naar de top van Wells Gray National Park. Asfalt hield op en gelukkig dat het enorm goed weer was. Zo warm was het nog niet geweest bij deze trip (28gr.). Dit was ook de laatste warme dag want de temperaturen gaan weer fors naar beneden met opnieuw kans op sneeuw in de bergen. Maar dat straks. De eerste stop was Baley’s Chute. Deze stop staat bekend om de zalm trek en ondanks dat het al wat later in het zalm seizoen was toch deze gekke vissen zien springen om naar het meer te komen. Echt vrouwen hoor, snappen er niets van want een keer aangekomen in het meer worden er visjes geworpen en deze gaan stroomafwaarts de zee in. De vrouwtjes sterven dan in het meer en de kleine onnozele visjes gaan na aankomst in zee wederom de tocht naar boven maken enz. enz. Na dit mooie gezicht (zie foto) naart het eindstation gereden het Clearwater Azure lake (in totaal 44km lang). De tocht van Clearwater naar het eindstaion was in totaal 68,4 km. Terug gereden over de hard geworden kleigrond naar Helmcken Falls. Wat eengeweldige waterval. Wij hadden er natuurlijk al een paar gezien maar deze was echt mooi. Honderden jaren oud en ontstaan door een vulkaan uitbarsting. Goed op naar de volgende waterval t.w. Dawson Falls. Deze machtige waterval staat ook wel bekend als een kopie (allen een stuk kleiner) van de Niagara Waterval. Nauw ik ken de Niagara niet maar dit was echt een toppertje. Zo breed en met de zon zo mooi. Daarna terug naar ons honk gereden en lekker in het zonnetje gezeten en bij de paarden gekeken. Leuk gezicht deze 22 paarden. Morgen wordt een lange trip en wel 7 uur rijden om naar Wistler te gaan. Dit wordt dan onze laatste trip voordat wij op de Ferry gaan naar Vancouver Eiland. Wij tellen af want daar aangekomen nog maar 7 dagen te gaan hahahaha.

• 14 September 2015 - 11:25

Annelies :

Dat is een flinke rit , 7 uur rijden.
    Whistler is wel aardig om er wat te shoppen. Olympisch dorp 2010 . Samen met Vancouver. We hebben er heerlijk frozen yoghurt gegeten. Mocht je zelf opscheppen. Mijn ogen waren toen groter dan mijn maag. Maar wel..... heerlijk.
    waarschijnlijk gaan jullie ook via Horseshoe Bay naar Vancouver Island.
    echt leuk zo'n ferry. Maar ook die overtochten zijn ook behoorljjk prijzig.

doei doei