Jasper en Skytram - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Jasper en Skytram - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Jasper en Skytram

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

09 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Hallo lezers, leuk jullie reacties zeker Annelies die elke dag wel schrijft, maar ja jullie zijn hier ook nog maar kort geleden geweest. Janny jij ook bedankt voor de lieve woordjes. Goed Jasper en de Skytram. Vanmorgen na het ontbijt op pad gegaan naar de Skytram. Dit kun je zien als een gondelbaan naar de top van ongeveer 2280 mtr. Zeer indrukwekkend uitzicht over het dal en Jasper met zijn kronkelende rivier er omheen. Lily nog even in wat sneeuw gestaan (halverwege) tjonge wat was het daar koud vooral door de wind. Zijn niet naar de top gegaan daar het daar erg glad was. Maar mooie ervaring. Vandaar door Jasper gelopen. Gezellig plaatsje met enorm veel giftshops. Dus Lily heeft zich daar erg vermaakt. Ik iets minder met winkel uit en in. Maar ja je loopt mee. Morgen nog een dagje hier en jullie zien dan de belevenissen wel weer verschijnen. Hoe vinden jullie de foto"s, niet te saai? Groetjes en tot morgen.
Tjonge jonge dacht ik dat wij klaar waren NIET DUS. Wat gebeurt er op weg naar Jasper om daar te gaan eten!!!! Allemaal auto's langs de weg en dan weet je er is iets aan de hand en ja hoor daar waar wij ook voor kwamen zat daar te eten een ZWARTE BEER. Goh wat mooi zeg. Na een min. of 5 kwam de ranger ons wegsturen. Hij joeg de beer met een lichtkogel het bos in. Dit was een TOPPER voor ons de eerste beer in CANADA.

• 10 September 2015 - 00:03

Annelies :

Hallo Wim&Lily

ik heb in Jasper toen ook gewinkeld en o.a. een leuke hanger gekocht (amolite of zoiets). Ook wat ansichtkaarten. Moest erg veel porti op.Kwam omgerekend uit op € 2,50 per kaart.

wij hebben in de buurt van Jasper nog een meer bezocht : Lake Maligne en een boottocht gemaakt op :Lake Maligne . de boot ging naar een eiandje, waar we ff van de boot af mochten om dit eilandje te bezoeken.Was erg klein, maar mooi.
    Dit meer wordt gevoed door de gletsjers.

groetjes en welterusten