Van Ice Field Crossing naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Ice Field Crossing naar Jasper - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Ice Field Crossing naar Jasper

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

08 September 2015 | Canada, Jasper Park Lodge

Zo dat was ons hokje en nu op weg naar Jasper. Een rustiger plaatsje dan Banff waar wij echter een kleine 5 km van af zitten. Ons onderkomen is hoe kan het ook anders in deze omgeving aan een meer. Mooi gebied en nette kamers met mooi uitzicht. Wij begonnen hoe kan het ook anders met regen, waardoor af en toe een waterig zonnetje doorheen scheen. Daar wij gelukkig gisteren al op de Gletsjer waren geweest konden wij doorrijden. Wat een verschil met gisteren toen wij nog wat zon hadden en nu de sneeuw en een ijzig koude wind. Na een km of 75 werd onze eerste trail gelopen naar een prachtige waterval zijnde de Sunwapta Falls. Deze bestond uit twee gedeelten t.w. De Lower Falls en de Sunwapta Falls. Eerst de Lower Falls gelopen een aardig tochtje naar beneden vandaar natuurlijk de naam Lower Falls. Wat een geweld kwam daar aan water naar beneden en dit door uitgeslepen rotsen. Toen naar boven om daar het begin van deze geweldige waterval te zien. Je merkte gelukkig dat de vrije Laborday achter de rug was want het was een stuk minder druk. Toen de auto in want het gutste van de regen om daarna de meest bekende Athabasca Falls te bekijken. Deze staat bekend om de grote Athabasca river te zien uitmonden in zijn breedte in een giga ruige waterval. Mooi hoor om dit ook weer te hebben gezien. Ik weet niet wat ons beide nog te wachten staat maar wij kunnen het bijna niet meer in ons geheugen opslaan zoveel indrukken wij opdoen. 's-Nachts kunnen wij er amper van slapen. Goed Jasper blijven wij drie nachten> Morgen een excursie van de Skytram en hopen dat het dan droog is. De geplaatste foto's zijn van gisteren en die van vandaag komen er aan. lieve groet

• 09 September 2015 - 09:59

Simone:

Het is heel mooi allemaal, maar wel heel koud. Maar ja, anders lag de sneeuw er ook niet. Jammer te realiseren dat mensen dit over vijftig, honderd jaar niet meer kunnen zien.
    Veel plezier nog

• 09 September 2015 - 12:31

Jannie:

Hallo Wim en Lily,
    Elke dag geniet ik weer van jullie reisverslag. Leuk om zo mee te "reizen"
    Het weer had beter gekund begrijp ik, maar er valt daar nu eenmaal meer regen dan in een zuidelijker land.
    Het is niet voor niets zo groen en groots.
    Ook deze dag zal weer voor verrassingen zorgen neem ik aan.
    Lieve groet,
    Jannie

• 09 September 2015 - 12:34

Jannie:

Sorry, groen had er niet in gemoeten.
    Jannie

• 09 September 2015 - 14:52

Annelies :

Skytram .....ook een aanrader. Moet wel goed weer zijn ( weids uitzicht alle kanten op)
    en als je boven bent kun je nog een hele wandeling maken naar de top....... die klim viel tegen .
    De top is verder dan je denkt.
    Wij kampeerden op de campground 5 min.daar vandaan. Ik dacht "Whistler campground ".
    hele mooie grote plaatsen en veel rendieren op die campground rond etenstijd.
    In die buurt hebben we toen ook een beer gezien.

geniet nog van de rest van jullie vakantie.