Van Emerald Lake naar Ice Field Crossing - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Emerald Lake naar Ice Field Crossing - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Emerald Lake naar Ice Field Crossing

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

07 September 2015 | Canada, Lake Louise

Daar wij geen internet hebben midden op deze Parkway lezen jullie dit verslag nu pas en zie de foto’s van eergisteren met sneeuw en wat zon. Goed de volgende tocht die anderhalf uur en iets meer dan 100 km zou zijn, werd al gauw 8 uur. Wat een plaatje zo te mogen rijden door een fantastische natuur met besneeuwde bergen. Ja lezers het is droog geworden en dat geeft toch wel een heel ander beeld. Wat een bergtoppen, Elly en Fons, Hans en Annelies en Henri en Carla en de andere Henri geen woord gelogen van wat ons nog te wac hten stond. Schitterend de ene bocht na de andere ongeloofelijk. Wij maakte de ene stop na de andere de eerste was Peyto Lake en dat was inderdaad een behoorlijke wandeling, de volgende stop Mistaya Canyon, ook deze ging prima naar beneden, maar waren bekaf bij terugkomst (geen conditie hahaha). Wat prachtig zo’n water geweld door kloven van rotsen heen. De volgende waren wat meren waarbij wij bij Bow Lake koffie hebben gedronken. Toen na veel filmen en fotograveren aangekomen bij Ice Field Crossing. Zeg maar een onderkomen in niet bijzondere hokjes, maar dat wisten wij. Daar wij pas na 16.00u in ons hokje mochten zijn wij omdat het weer zo goed was de Glacier Adventure wezen doen. Eerst onze vouchers inruilen voor tickets en dan met de bus gebracht worden bij een soort rubsvoertuigen die special zijn ingericht om over de gletsjer te rijden en een val van 37% te maken. Leuke belevenis. Wat een giga stuk natuurschoon om de drie gletsjers te zien. De grootste was de Athabasca gletsjer waar wij op 500 mtr. ijs stonden. Jammer dat over ongeveer 50 jaar dit niet meer zal bestaan zo wordt verwacht. Het sneeuwde daar en was het door de wind -9 gr. Brrrr. Maar prachtig de weg daar naar toe met zo’n sneeuwroller. Voordat wij deze belevenis hebben gemaakt zagen wij de weg een enorme draai maken om zo naar boven te kunnen rijden. Logisch natuurlijk anders konden die grote woonmobiels deze tocht nooit maken. Maar goed aangekomen in ons prachtig ingericht hokje nog even wat schrijven en dan naar bed. Morgen rijden wij door naar Jasper waar wij drie nachten zullen zijn. Groetjes en veel lees- en kijkplezier.

• 09 September 2015 - 14:39

Annelies :

Ja......mooi hè?
    Ik zie mezelf ook weer daar boven op de gletsjer staan door jullie verhaal.Toen was het ook koud, maar geen -9°. :-)
    fijn dat het weer goed genoeg was om deze excursie te doen. Echt de moeite waard.