Dagje Emerald Lake en Omstreken - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu Dagje Emerald Lake en Omstreken - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dagje Emerald Lake en Omstreken

Door: wim

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

06 September 2015 | Canada, Lake Louise

Vandaag een rustdag want ja het is zondag vandaag en dat hebben wij geweten. In Canada en waarschijnlijk ook Amerika is het Laborday. M.a.w. bijna iedereen is vrij en trekt er op uit.
Vanmorgen gestart met een opkomend waterig zonnetje en ja hoor de besneeuwde bergen waren redelijk te zien. Prachtig zo die natuur.
Eerst zijn wij naar de Takakkaw Falls gereden en dit schijnt volgens de boekjes Canadees hoogste waterval te zijn. Met wat haarspeld bochten eerst naar boven en toen hoorde je al het water vallen. Wat een geweld komt daar aan water naar beneden. Na dit schouwspel toch weer terug naar Lake Louis want gisteren met al die regen was het natuurlijk prut. Nu was het een stukje beter en zag je ook hier de besneeuwde bergen. Terug gegaan naar Field, dit plaatsje dankt zijn oorsprong aan de aanleg van spoor en tunnels door de Rockies heen. Leuk klein plaatsje. Ook de Mountain Rockenier zien langs rijden (reisje kost zo’n 2500 euro pp). Toen de weg terug naar Emerald Lake en onderweg gestopt bij de Kicking Horse River en de Nature Bridge. Prachtig schouwspel al dat water door een smalle gang te zien gaan.
Zo dat was het voor vandaag. Morgen gaan wij weer verder naar de IceField Parkway en dat is voor vele die Canada kennen een belevenis. Morgen zal het lastig worden iets te schrijven want Internet is zeer beperkt waar wij overnachten. Maar de dag daarna in Jasper komt alles weer goed. Groetjes lily en wim

• 07 September 2015 - 09:51

Annelies :

Gelukkig dat het weer wat beter werd.
    Icefield Parkway naar Jasper is erg mooi, met die Rockies en de mooie natuur ( o.a.meren).
    je moet het vooral hebben van het uitzicht.
    Icefield informatie centrum is een aanrader, van daar uit gaat er o.a.een excursie naar de gletsjer.
    die hebben wij gedaan en was zeer de moeite waard. Wel errrgggg koudddd daar boven !!!!
    Jasper is ook een leuk plaatsje. Wat kleiner dan Banff, maar zeer de moeite waard.
    ook in de omgeving is genoeg te doen o.a.de skytram en genoeg trails om te lopen.
    nog veel plezier! :-)