Rustdag in Denali - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu Rustdag in Denali - Reisverslag uit Anchorage, Verenigde Staten van wim en lily - WaarBenJij.nu

Rustdag in Denali

Door: Wim van de Scheur

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

20 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Anchorage

Hallo vrienden,
Wat leuk jullie reacties te lezen en te vernemen dat jullie met ons te doen hebben. Nauw het is gelukt qua weer. Vannacht weer enorm veel regen maar nu is eindelijk de zon weer te voorschijn gekomen. Het is wel koud met temperaturen rond de 10 graden en in de nacht vorst , het is augustus!!!
Vandaag dus een rustdag en tijd om jullie wat over Denali te vertellen.
Het park is 6 miljoen acres (reken maar even uit!!). Verder heeft het park naast beren, karibo's en de alaska kip natuurlijk vossen (zie je hier zelden) de moose en de puffin (neen geen muffin!) en ander kruipend gespuis.
Het park mag je alleen met een bus bezoeken en dat was gelet op de wegen maar goed ook. De zomer telt hier maar 4 maanden en daarna valt de winter in. Gisteren dus al sneeuw gehad. De verdiensten van de parkrangers en andere medewerkers moeten dus echt in de zomer maanden plaatsvinden. Wat open blijft is de Highway want alles moet over deze weg. Alaska kent ongeveer 736.716 inwoners. De hoofdstad is Juneau. Hierover volgt met de cruise meer want dan bezoeken wij deze stad. Fairbanks heeft de meeste inwoners.Een andere leuke bijkomstigheid is dat alle inwoners 1800 dollar per jaar betalen om in Alaska te wonen (tax etc.). Morgen wordt weer een hele dag reizen. Dan vertrekken wij naar Seward. Dus rijden wij zo'n 600 km naar het zuiden. Tracht dan onze reis daarna toe te vertellen, want willen de ijsschotsen bij Seward National Park bezoeken. Zo nog wat foto's en ja fijn dat jullie ons volgen. Lieve groet Lily en Wim

• 20 Augustus 2015 - 09:55

Jos En Tea:

Hoi Wim en Lille, ziet er goed uit. Zijn jaloers. Pensionados! Bedankt voor de kaart. Veel plezier.Blijven jullie volgen. Grt. Tj

• 20 Augustus 2015 - 20:12

Huug:

Goede reis morgen. De fotos kon ik niet downloaden. Het zal aan mij liggen! hartelijke groet.

Mia en Huug

• 23 Augustus 2015 - 15:44

Remko:

Hai Wim en Lily,

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben. Prachtige foto's! geniet er maar van.

groet, Remko Rijksen