Dagje Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Dagje Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dagje Auckland

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

12 December 2011 | Nieuw Zeeland, Auckland

Deze dag wordt Auckland city bezocht. Na een ontbijtje op weg met de hotel shuttle naar de Airport om daar met de bus naar de binnenstad te gaan. Wij zijn Hollanders dus kijken naar de goedkoopste manier van reizen. Voor een retourtje Airport naar de city met 6 uitstap mogelijkheden betaal je 52 NWZ dollar, terwijl een taxi 142 NwZ dollar kost. Goed aangekomen in de stad heb je één enorme winkelstraat (Queenstreet). En wat je direct opvalt is de giga drukte. In Auckland wonen 1.5 miljoen inwoners. Meet dat is af op een aantal van 4.2 miljoen inwoners in geheel Nw. Zealand. En in Auckalnd kom je alle mensen tegen van over de gehele wereld. Maar goed, wij gaan op pad naar bezienswaardigheden en deze kom je in z'n stad toch wel tegen. Kost wat wandelen (heuvel op en af, want Auckland is erg heuvelachtig). Daarnaast ligt een gedeelte van Auckland op een vulkaan. (laatste eruptie was 600 jaar geleden). Maar ja, heel New Zealand ligt op een tijdbom (Vulkanen en aardbevingen). Na een heerlijke walk door het park en universiteitsgedeelte (het weer was nog goed) komen wij aan bij PARNELL. Dit stukje geeft een beeld van vroegere tijden. Leuk om te zien. Daarna begint het te regen, eerst een beetje maar al snel giet het pijpenstelen. Dus zeik nat geworden, maar een Belgische pub biedt even uitkomst. Daarna toch maar weer terug naar het hotel, om daar maar verder op te drogen. Tot morgen om Auckland per Hop On en Hop Off bus te gaan bekijken en mocht het weer opknappen de boot op. Auckland is een stad aan zee en dat merk je direct aan de Cruiseschepen.