Van Rotorua naar Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Hamilton - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Hamilton

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

10 December 2011 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Zo dat wordt dan onze één na laatste dag autorijden. Ik moet zeggen dat het mij enorm is meegevallen. Goed, na een ontbijtje op weg naar Hamilton. Na tien minuten rijden eerst naar de Kiwi toe in Rainbow Springs (Kiwi Wildlife Park). Je moet naturlijk de trots van Nw Zealand zien, want daar staat dit diertje om bekend. Om de Kiwi in de natuur te ontmoeten moet je veel geluk hebben. Het beestje is erg schuw en komt alleen in de nacht naar buiten. Dus dan maar naar het Wildlife Park. In een prachtige natuurlijke omgeving komen wij vogels en andere dieren tegen die wij in Europa niet in de Zoo kennen. Dus foto na foto gemaakt. En ja Rene ook gefilmd. Deze kom je maar een keertje kijken. Andere mogen natuurlijk ook komen. (Nu ongeveer 6 1/2 uur gefilmd)Dus Fer dit is heel wat anders dan Amerika. Ik leer het. Goed terug naar onze reis, de Kiwi. Ja hoor wij hebben twee jonge gezien en één volgroeide. De Kiwi is momenteel een bedreigd diersoort. Het diertje staat verder bekend om z'n enorm lange snavel. Het dier eet voornamelijk wormen en eet de gehele dag door. Leuk om het te hebben gezien. Na het bezoek aan dit park verder gereden naar Cambridge. Het landschap komt er iets meer uit te zien als bij ons in Nederland. Koeien/mais/ en minder heuvels. Goed in Cambidge aangekomen kijken naar de oudheden aldaar en ja een hand geven aan Sante Claus. Je merkt ook hier dat de Kerst nadert, de winkels en straten worden omgedoopt in Kerstsferen. Na hier even een lunch te hebben gebruikt op naar onze B&B. Op een groot landhuis aangekomen worden wij verwelkomt met de Nederlandse vlag. De eigenaren doen deze traditie bij iedere toerist die daar komt slapen. Leuke eigenschap en geeft opnieuw een warm gevoel. Na een heerlijk kop thee en zelfgemaakte koeken te hebben ingenomen opweg naar Hamilton. Grote stad waar wij alleen de winkelstraat zijn ingelopen en op een terras bij een Ierse pub een lekker glas bier hebben genomen. De dinerkaart zag er ook goed uit dus ook maar gegeten aldaar. Na dit alles weer terug naar de B&B waar wij ons klaarmaken voor de laatste tocht Auckland. Peter toch even wat rechtzetten. Je hebt gelijk gehad me de naam Weka. Goed hoor!!

• 11 December 2011 - 07:20

Peter:

Wim, wat een indrukken weer, bedankt daarvoor. Ik begrijp dat het gebruik en beleving van B&B's bij jullie goed bevallen is. Zag op de vorige fotoreeks dat je een Maori tot vriend gemaakt hebt, zo zie je ze hier niet op kantoor. De rust van het autorijden in vergelijking met hier zal ook een verademing zijn geweest. En blijf beiden genieten tot de laatste dag in dat mooie land.
    Met groet Peter