Van Taihape naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Taihape naar Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Taihape naar Taupo

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

08 December 2011 | Nieuw Zeeland, Taupo

Zo dat was weer een perfecte B&B. Na een heerlijk ontbijt, welke ik voor Lily heb gemaakt (echt Cooked breakfast) op weg naar de volgende stop Taupo. Vanuit onze riante kamer zagen wij al de berg met sneeuw. Deze mountain (de Top of the Bruce) genaamd volgt ons de gehele route, totdat wij er voor stonden. New Zealand staat niet bekend om z'n chateau's, maar wij vonden er één. De naam doet z'n eer aan The Chateau. Een pracht plaatje. Even op de foto. Zo verder gereden een view point en wat voor een. Een giga spoorbrug welke de eerste spoorbrug was van Wellington naar het Noorden. aan de andere zijde van de weg viel ons oog op een Vulkanische vallei met een enorme berg (krater) welke in 1965 nog een laatste uitbarsting te weeg bracht. Na deze indrukwekkende vergezichten rijden wij door en komen bij Termale Pools. Dit zijn warmtebronnen met mooi getekende kleuren. Je kunt er zelfs in drijven (niet langer dan 20 min) Reden is de zwavel die uit deze bronnen voortkomen. Daarna volgt de weg naar onze overnachting in Taupo. Een B&B (Homestay) bij een ouderechtpaar van 80 jaar. En dat was gezellig. Alles prima voor elkaar met wisky en wijn en de baas (Bob) was de Kok. Heerlijk bij zulke mensen te overnachten. Zo om 10.00u naar bed (wat laat voor ons) om morgen weer door te reizen naar Rotorua.