Van Wellington naar Taihape - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu Van Wellington naar Taihape - Reisverslag uit Taihape, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

Van Wellington naar Taihape

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

07 December 2011 | Nieuw Zeeland, Taihape

Zo dat was de Hoofdstad met z'n enorme bak met regen. Zelf vanochtend regende het nog pijpenstelen. Nee wij hebben niet echt genoten van deze stad. Het is een enorm groot verschil tussen het Zuidereiland en het Noordereiland waar wij nu zijn. Veel meer mensen en verkeer en hier leven nog de Maori's. Na een cross van ongeveer 150 km. door een landschap waar wij niet echt vrolijk van werden, aangekomen in het landschap wat ons het meest aanspreekt. Bergen, leuke stadjes en héél véél minder mensen. Onderweg gestopt bij een prachtig automuseum om vervolgens door te rijden naar Taihape. Onderweg nog wat foto's genomen van ja een Hollandse molen. Daarna het plaatsje Bulls, waar alles wordt genoemd naar de Bulls (stieren) en tot slot Taihape. Het verschil tussen zuid en noord is ook dat het hier vroeger om de spoorwegen ging en niet om het GOUD. Wij vertoeven nu in een schitterend landhuis. Wij hebben de gehele beneden verdieping met een mooi uitzicht over het landschap heen. Zo tot zover ons reisverslag voor vandaag. Nu aangekomen bi het antwoord op de vraag van de vogel op de foto van 3 dagen terug. Peter je had het voor 75% goed. Het is de Haweaka!!. Het beestje kan inderdaad niet vliegen en loopt vlak langs de wegen. Zo nu en dan zie je deze diertjes dan ook door liggen. Verdere reacties: René het is hier schitterend en goed te doen!!. Edwin fijn dat de chocoladeletter lekker was. En ja Utreg ze missen mij qua aanmoedigingen.En wat lees ik ga je trouwen? Mocht ik het goed hebben gelezen dan van harte gefeliciteerd. Wanneer is de datum?Verder gaat het leven door, ondanks dat ik het gemis van mijn moeder nog enorm draag (het valt nog niet mee en dat is te begrijpen.) Goede steun aan Lily!!!. O ja, nog even het weer vergeten. De zon schijnt hier en het is weer 20 gr. Morgen trekken wij door naar Taupo. Het lanschap van de vulkanen en sneeuw. Luitjes dank voor het lezen en reacties. Lily en Wim