van Te Anau dagje naar Milfordsound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu van Te Anau dagje naar Milfordsound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van wim en lily - WaarBenJij.nu

van Te Anau dagje naar Milfordsound

Door: thehttp://theworld2travel.waarbenjij.nworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

28 November 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Zo de dag begint met vroeg opstaan, want vandaag gaan wij naar één van de mooiste fiorden van New Zealand Milfordsound. De nacht bracht ons regen en de dag ook. Jammer maar dit betekent wel een hoop watervallen. Wij beginnen vrij vlak, maar dan stijgen wij tot bijna 2600 meter hoogte. De sneeuwresten komen om ons heen. De weg leidt ons dan door een tunnel welke met stoplichten wordt bediend. Na de tunnel dalen wij héél snel af om te eindigen in Milfordsound. Milfordsound staat niet alleen bekend om z'n prachtige fiorden maar ook om z'n sandfly's. Kleine muggen. Maar wij hebben geluk. Door de regen zijn deze kleine prikkers niet aanwezig. Door de vrij lage bewolking zijn de bergen niet goed te zien, maar wat wel te zien is, is de enorme waterval die met geweld het water in het lake doet gooien. Een boottocht doen wij maar niet, je ziet weinig. Na de koffie gaan wij terug naar Te Anau. De tocht heeft zo'n 6.30u geduurt. Onderweg nog een paar sneeuwfoto's en niet te vergeten de foto's van de KaKa. Een KaKa is een soort papagaai die er om bekend staat dat hij rubber van auto's eet. Niet te geloven maar ruitenwissers en portierranden vreet hij aan. Zie de brutaliteit van deze dieren op de foto. Aangekomen in Te Anau gaan wij aan de thee. Deze mooie dag zit er weer op. Morgen gaan wij op pad naar Queenstown. Meer en meer komen wij dan terecht bij de opnames van de film The Lord Of The Rings. Wij snappen nu waarom dit land zo veel op dit gebied geboden heeft voor filmopnames. Het is schitterend!!. Dank voor jullie lieve berichtjes. Het valt mij nog erg zwaar.

• 28 November 2011 - 06:00

Suzanne :

Hoi hoi beide,

Wat een gave foto's hebben jullie gemaakt. Sophie kwam niet meer bij van die papegaai op de auto bij opa haha :-) Tis super om te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geniet er nog lekker van! Dikke kus Gerijan, Suzanne en Sophie

• 28 November 2011 - 15:52

René Van Loenen:

Tjonge jullie gaan met een razend tempo door New Zeeland. Ik had aardig wat te lezen om mijn achterstand in te halen. Maar luitjes wat een mooi trip maken jullie en leuk om dat op afstand te volgen. Foto's ter illustratie die een mooi inkijk geven van de locaties en plaatsen die jullie bezoeken.

Jullie zullen al aardig wat opgetekend hebben voor jullie zelf van wat je mee maakt en ziet.

Ga zo door met ons voeden van jullie trip !!

Gr. René