Dag 11 Op weg naar de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 11 Op weg naar de Cameron Highlands - Reisverslag uit Cameron Highlands, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 11 Op weg naar de Cameron Highlands

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

30 April 2011 | Maleisië, Cameron Highlands

Helaas géén internet, dus plaatsing 9.00 uur verlaten wij Kuala Lumpur voor een 7 uur duurde autotrip naar Cameron Highlands. Deze naam dankt Maleisië aan de vele theeplantages en de Engelse invloeden. Maleisië kent twee grote verkeersaders. Eén die loopt van Singapore tot aan Thailand en een aan de andere kant van het land. Beide zijn tolwegen. Niet te vergelijken met de prijs van de Franse tolwegen, want hier betaal je voor een rit van ongeveer 125 km omgerekend z’n € 2,00. Na een kleine stop bij een wegrestaurant waar wij opnieuw de Tong Kat Ali Gensing koffie hebben genuttigd, gaan wij de bergen in. Onderweg stoppen wij volgens onze gids 4 á 5 keer. Wij bezoeken dan o.a. een bamboefabriek, een waterval, boiled water, een Aboriginals dorp en tot slot ons hotel. De bamboefabriek bestaat uit 3 Chinese gezinsleden en twee Indiërs. Het is een familiebedrijfje. Daarna de waterval, mooi stukje natuur waar diverse jongje kinderen op zoek zijn naar goud. Na het beklimmen van de waterval en het hebben gegeten van een paar gebakken bananen op weg naar de volgende stop. Boiled water, vreemd maar in dit water worden eieren en stukjes kip gekookt. Het water is kokend heet. De volgende stop is het bezoeken van een dorp van eigen inwoners -Aboriginals. Maar nog steeds geen lunch gehad, terwijl het al tegen 4 uur loopt (afzien hoor). De bergwegen welke er net als in Oostenrijk / Zwitserland uit zien met z’n haarspeldbochten brengen ons dan naar een theehuis. Na het nemen van een highthea, op weg naar ons hotel. Dit hotel met de naam Strawberry Hotel Resort ligt boven op de top van een 1600 meter hoge berg. Het is hier zo’n 15 graden koeler dan waar wij vandaan kwamen. Geen vochtigheid en ook geen airco’s in de kamer. Aangekomen inchecken en lekker douchen, om vervolgens nog wat uit te rusten en te genieten van het diner. Dit viel ons niet goed, slecht geslapen en vooral Lily had veel last van haar maag. Maar goed de dag zit er weer op. Na onze slaap morgen weer een drukke dag. Cameron Highlands nader bezoeken.