Dag 8 Stadsrondrit Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 8 Stadsrondrit Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 8 Stadsrondrit Kuala Lumpur

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

25 April 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 8 van onze reis bestond uit een standstour met onze lokale gids. 8.00u ontbijt en om 9.00u vertrek. Gisteravond enorm onweer met slagregens. Voor hier heel normaal, want iedere middag rond 15.00uur valt hier een tropische bui. De reis begon met een bezoek aan het paleis van de koning. Om de 5 jaar vinden hier naast verkiezingen ook de wisseling van de koning en koningin plaats. Deze worden gekozen door sultans en gouvernementsleden (9). Maleisië bestaat uit diverse culturen w.o. moslims, christenen en boedisten. Na het zien van de wisseling van de wacht op weg naar de volgende stop. Dit was het National Park. Dit park is een bush van enkele hectaren midden in KLL. Hier heb je een vlindertuin, een volgelpark en een faunagarden. Dit park schijnt een bijzondere bezienswaardigheid te zijn die wij overmorgen gaan bezoeken. Na dit te hebben gezien vervolgen wij onze reis naar het treinstation. Gebouwd door een Britse ondernemer. Wie waren trouwens de eerste bewonders van Maleisië? Ik zie jullie reactie graag!!. Een schitterend gebouw wat echter niet meer in gebruik is. Tegenover dit treinstation bevindt zich het Engelse consulaat. Hoe kan het anders. Even een sapje bij de locals en dan weer de VAN in. Next stop is bij de grootste tempel van Maleisië. 14.000 moslims kunnen hier hun gebed doen.Vrouwen gescheiden van de mannen, want na het wassen van de armen mogen beiden zich niet meer aanraken. Gebeurt dit toch dan opnieuw wassen. Wij doen mee. Schoenen uit en gewaad aan (met zomer kleding mag je natuurlijk niet binnen), om daarna de moskee te betreden. Een andere gids geeft uitleg en begeleidt ons. Dan de VAN weer in op weg naar de Batu grotten. Goed dat wij over een enorme goede conditie beschikten, want 272 treden op en vervolgens door de grot heen om daarna nog eens 50 treden te betreden doe je met een luchtvochtigheid van 90% niet zo maar. Maar boven aangekomen was het de moeite waard. De grot is een heiligdom voor duiven en apen. De grot wordt ook wel Dark Caves genoemd. Zie ook het in bladgoud afgebeelde standbeeld en de mooie torens. De foto met het andere standbeeld wordt de apentempel genoemd. Dan de auto in op weg naar een batiek- (zijden weverij)en een tinfabriek om daarna op weg te gaan naar de towers. Prachtig die twee gebouwen. De ene ontwikkeld door Chinezen en de andere door de Koreanen. De reden daarvan was, om beide naties tot elkaar te laten komen (lukt nog niet altijd). Tot slot Chinatown in. Wat een meuk. Alles op het gebied van soveniers, horloges, Tshirts enz. is namaak. Daar gegeten om tot slot ons hotel weer op te zoeken. Was eneverend dagje. Morgen gaan wij op weg naar Malakka. Voor vele Nederlanders een bekende stad. Dus tot morgen. Bedankt voor jullie reacties. Leuk ze te lezen. O ja fijne pasen gewenst.

• 26 April 2011 - 08:52

Edwin:

Ziet er allemaal erg gelikt uit.... gelukkig hebben wij hier ook mooi weer desondanks hangen er toch donkere wolken boven het ADO stadion.... Geniet er in ieder geval nog effe van!!!

• 26 April 2011 - 09:50

Suus, GJ En Sophietj:

Hallo opa en oma,
    Eindelijk weer een gedeelte van jullie verslag :-) Ziet er super uit, leuke foto's erbij. Jullie hoeven niet te klagen, maar hier bij ons is het ook heel erg lekker weer gna gna gna.... Veel plezier nog!! Dikke kus

• 05 Januari 2012 - 15:56

Ineke Hammer:

beetje laat, maar: paars staat jullie goed...