Dag 5 Bantang Ai en Koppensnellers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu Dag 5 Bantang Ai en Koppensnellers - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van wim en lily - WaarBenJij.nu

Dag 5 Bantang Ai en Koppensnellers

Door: theworld2travel

Blijf op de hoogte en volg wim en lily

22 April 2011 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 5. Na het ontbijt, de kleine longboats in, op weg naar de koppensnellers. Deze groep mensen bestaande uit 45 gezinnen, wonen daar wel heel primitief. De electriciteit die er is, kan alleen tussen 19.00 en 21.00uur worden gebruikt. De mannen vertrekken ‘s ochtends vroeg, om in de bush de groenten te plukken en in de rivier de vis te vangen. De gezinnen wonen in ruimtes van ongeveer 4 bij 4 (dit is woon en slaapkamer) en hebben daarnaast een gezamenlijke keuken met haardvuur. Om de beurt maken de vrouwen het eten klaar. Wij hadden vanuit Nederland cadeautjes meegenomen (o.a. knikkers en bellenblaas). De kinderen vonden het prachtig. Na de lunch, welke wij daar hebben genuttigd, de smalle kleine bootjes in op weg naar een ponton, om te gaan zwemmen. Water temperatuur 28 gr. Na aankomst in ons prachtige resort even opfrissen om daarna, met onze gids een tocht te maken over de bomen. Dit was toch wel erg eng zo’n klein smal loopbruggetje, met een diepte van ongeveer 20 meter. Tot slot douchen om vervolgens van de barbecue en het buffet te genieten. Dan het bed in want morgen is weer een reisdag terug naar Küching.